Každý autor eBooku by si mal položiť otázku z nadpisu. A nemusí stáť ani pred zrkadlom, ako zlá kráľovná v rozprávke Snehulienka a 7 trpaslíkov. Pozrime sa spolu na to, čím môže eBook upútať pozornosť klienta.
pretože ľudia hľadajú riešenie
Vyberte konkrétny problém, a tým myslím fakt len jeden, ktorý trápi väčšinu ľudí z vašej cieľovej skupiny a pomôžte im ho objasniť, prekonať, vyriešiť.
Ukážka z praxe:
Ako zistíte, čo ľudia chcú? Pýtajte sa!
Urobte napríklad vo svojej FB skupine anketu, za ich čas ponúknite niečo zdarma, z odpovedí vylosujte výhercu, ktorého odmeníte … Ľudia radi súťažia a radi sa podelia o svoje názory.
Ukážem vám to na príklade z mojej praxe. Čo by ste povedali, že riešia moji klienti z nasledujúceho zoznamu?
Mnoho účastníkov mojich kurzov mi na začiatku povie, že prišli preto, že chcú vedieť, kde robia chyby (pri písaní textu, vkladaní obrázkov, úprave dokumentu …)
Problémy vznikajú, keď (a teraz si doplňte tému, v ktorej ste odborník):
Čiže, moji klienti majú pri práci s textom a úpravou eBooku problém – a niečo (informácie, postupy, návody) im chýba.
Popíšte, čo má byť zahrnuté, upravené, zmenené.
Vyhnite sa pravidlu: Podľa seba súdim teba.
Autor textu eBooku / produktu považuje niektoré veci za samozrejmé a jednoduché, takže sa im nevenuje, nepopíše ich a čitatelia sa potom zaseknú v procese, keď narazia na takúto prekážku.
Typická veta z mojej praxe: Vložte obrázok a umiestnite ho do stredu textu.
Typická reakcia väčšiny mojich klientov: Do stredu textu? Do pekla, vložiť ho viem, ale dostať ho do stredu textu? AKO?
Takže tu sa treba zastaviť a navigovať čitateľa presným návodom, ukážkou, videom, linkom na informácie … jednoducho pomôcť mu prekonať aj túto prekážku.
Vytvorte návody popisujúce aj riešenie (pre vás) zdanlivej samozrejmosti.
Zjednodušte ľuďom informácie.
Predstavte si, že vám presne slovne popíšem na dvoch stranách postup, ako vložiť obrázok do textu. Pomôžem vám, alebo vás znechutím? Pridajte k svojmu eBooku / produktu pomôcky, ktoré uľahčia ľuďom orientáciu.
Zhrňte základné informácie, robte zoznamy, obrázkové návody, check listy (postup krokov) …
Využite obrázky.
Lepšie je raz vidieť, ako si donekonečna predstavovať. a to platí nielen o obrázkoch v eBooku, ale aj o jeho peknom – príťažlivom – magnetickom obale. Nazvite to ako chcete, hlavne nech je to obrázok!
Nezabudnite na chytľavý titulok, ktorý vzbudí zvedavosť klienta. Čo vás viac zaujme (chytí a už nepustí)? Ukážka z mojej praxe:
POMÔŽTE KLIENTOM PREKONAŤ PROBLÉMY.
Keď budete písať eBook / produkt, popíšte problémy, ponúknite riešenie a zdôraznite prínos.
Neviete si s eBookom poradiť, alebo vám došli slová? Pozývam vás na zoznamovaciu kávičku. Vy mi poviete, o čom je váš eBook a čo si myslíte, že v ňom treba zlepšiť, alebo čo vám v ňom najviac píli nervy. A potom sa porozprávame o tom, čo pre váš eBook môžem urobiť JA 🙂
Máte iné otázky o vašich textoch? Pridajte sa do FB skupiny, kde sa môžete opýtať na čokoľvek o gramatike, štylistike alebo obsahu vašich eBookov alebo textov na webe >>>
Monika Gahérová, expert na texty
email: monika@pocitacprezeny.sk
kurzy a návody: www.pocitacprezeny.sk
úprava, audit textov: www.expertnatexty.sk
tel.: +421 911352892
Ako sú na tom vaše texty?