eBook, eBook, čím upútaš pozornosť klienta?

Každý autor eBooku by si mal položiť otázku z nadpisu. A nemusí stáť ani pred zrkadlom, ako zlá kráľovná v rozprávke Snehulienka a 7 trpaslíkov. Pozrime sa spolu na to, čím môže eBook upútať pozornosť klienta.

Prečo vytvoriť eBook / produkt?

pretože ľudia hľadajú riešenie

  • riešenie obsahuje popis cesty k cieľu – vedia, kam smerujú
  • cesta sa skladá z etáp – vedia, čo ich čaká
  • etapy na ceste musia mať presné poradie – vyhnú sa chaosu
  • na každej ceste sa môžu objaviť prekážky – sú odhodlaní riskovať
  • dajú sa prekonať, ak je človek na ne pripravený – sú pripravení

Vyberte konkrétny problém, a tým myslím fakt len jeden, ktorý trápi väčšinu ľudí z vašej cieľovej skupiny a pomôžte im ho objasniť, prekonať, vyriešiť.

  • Definujte problém a riešenie väčšiny ľudí vo vašej cieľovke
  • Vysvetlite, prečo toto riešenie nepostačuje
  • Ukážte účinný spôsob riešenia
  • Ukážte výsledok

Ukážka z praxe:

eBook A. Cesta ku skvelej kúpelni

eBook B. Ako vybrať (skvelé) obkladačky do vašej skvelej kúpelne


Ako zistíte, čo ľudia chcú? Pýtajte sa!

Urobte napríklad vo svojej FB skupine anketu, za ich čas ponúknite niečo zdarma, z odpovedí vylosujte výhercu, ktorého odmeníte … Ľudia radi súťažia a radi sa podelia o svoje názory.

Čím môže eBook zaujať klienta?

Ukážem vám to na príklade z mojej praxe. Čo by ste povedali, že riešia moji klienti z nasledujúceho zoznamu?

Mnoho účastníkov mojich kurzov mi na začiatku povie, že prišli preto, že chcú vedieť, kde robia chyby (pri písaní textu, vkladaní obrázkov, úprave dokumentu …)

Problémy vznikajú, keď (a teraz si doplňte tému, v ktorej ste odborník):

  • niečo celkom chýba
  • niečoho je veľa a človek hľadá cestu z chaosu
  • chýba správne poradie v konaní alebo myslení

Čiže, moji klienti majú pri práci s textom a úpravou eBooku problém – a niečo (informácie, postupy, návody) im chýba.

Popíšte, čo má byť zahrnuté, upravené, zmenené.

Vyhnite sa pravidlu: Podľa seba súdim teba.

Autor textu eBooku / produktu považuje niektoré veci za samozrejmé a jednoduché, takže sa im nevenuje, nepopíše ich a čitatelia sa potom zaseknú v procese, keď narazia na takúto prekážku.

Typická veta z mojej praxe: Vložte obrázok a umiestnite ho do stredu textu.

Typická reakcia väčšiny mojich klientov: Do stredu textu? Do pekla, vložiť ho viem, ale dostať ho do stredu textu? AKO?

Takže tu sa treba zastaviť a navigovať čitateľa presným návodom, ukážkou, videom, linkom na informácie … jednoducho pomôcť mu prekonať aj túto prekážku.

Vytvorte návody popisujúce aj riešenie (pre vás) zdanlivej samozrejmosti.

Zjednodušte ľuďom informácie.

Predstavte si, že vám presne slovne popíšem na dvoch stranách postup, ako vložiť obrázok do textu. Pomôžem vám, alebo vás znechutím? Pridajte k svojmu eBooku / produktu pomôcky, ktoré uľahčia ľuďom orientáciu.

Zhrňte základné informácie, robte zoznamy, obrázkové návody, check listy (postup krokov) …

Využite obrázky.

Lepšie je raz vidieť, ako si donekonečna predstavovať. a to platí nielen o obrázkoch v eBooku, ale aj o jeho peknom – príťažlivom – magnetickom obale. Nazvite to ako chcete, hlavne nech je to obrázok!

Nezabudnite na chytľavý titulok, ktorý vzbudí zvedavosť klienta. Čo vás viac zaujme (chytí a už nepustí)? Ukážka z mojej praxe:

titulok A. Aké chyby robia pisatelia eBookov?

titulok B. 5 signálov, že váš eBook potrebuje záchranu


Ako vytvoriť eBook / produkt?

  • vytvorte si kľudné prostredie
  • píšte spontánne, v tomto momente neriešte gramatiku
  • alebo hovorte do mobilu, diktafónu … a nechajte si nahrávku prepísať
  • alebo nahrávajte rozhovor s odborníkom na vašu tému – preňho to bude reklama, pre vás zisk
  • dolaďujte až po vytvorení nahrubo
  • nechajte odležať 🙂 vráťte sa k tomu až po určitom čase

POMÔŽTE KLIENTOM PREKONAŤ PROBLÉMY.

Keď budete písať eBook / produkt, popíšte problémy, ponúknite riešenie a zdôraznite prínos.

Neviete si s eBookom poradiť, alebo neviete ako ďalej? Pozývam vás na zoznamovaciu kávičku >>> . Vy mi poviete, o čom je váš eBook a čo si myslíte, že v ňom treba zlepšiť, alebo čo vám v ňom najviac píli nervy. A potom sa spoulu porozprávame o tom, čo pre váš eBook môžeme spolu urobiť 🙂

Monika Gahérová, vaša textová koučka


textový koučing: www.onlineoffice.sk

návody, postupy: www. pocitacprezeny.sk

admin
Som lektorka a textová koučka. Milujem prácu s textom a rada s ním kúzlim na milión spôsobov. V eBookoch, online kurzoch alebo cez Zoom vás naučím,, ako párkrát kliknúť a problém s textom vyriešiť. Alebo to vyriešim za vás! Môžem byť aj vaša online asistentka.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • eBook ZDARMA

  • Kategorie